Selecteer een pagina

Opruimen in je bedrijf... en waarom ook dat belangrijk is

Ik heb flink opgeruimd.
En opruimen vind ik dan ook erg belangrijk.
Niet alleen in mijn bedrijf, maar ook op mijn werkplek, in mijn huis en in mijn hoofd, ja, soms zelfs in mijn vrienden- en kennissenkring.

Het geeft me hernieuwd overzicht en dat schenkt zoveel rust.
Alles raakt nog beter afgestemd om wie ik ben – uniek. En dat geldt ook voor mezelf (ik kan namelijk nogal snel afgeleid raken door wat anderen ervan vinden).

Maar ook is het normaal dat je op een heleboel overbodige ballast en ruis stoot, die jou eigenlijk alleen maar belemmeren om vooruit te komen, of die jou zoveel tijd en energie kosten, dat er te weinig overblijft voor wat je écht wil gaan doen.

Daarom wou ik hier deze week even bij stilstaan:

  • Wat is momenteel overbodig in jouw bedrijf, maar ben je nog steeds aan het doen?
  • Wat kan geschrapt of verminderd worden, zodat er nieuwe ruimte ontstaat?
  • Wat kan je eventueel automatiseren of uitbesteden?
  • En wat is voor jou écht belangrijk en zou prioriteit moeten krijgen?

De vraag is dan ook: gééf je dan ook prioriteit daaraan, of laat jij je steeds opnieuw afleiden?
Kan jij hoofdzaken en bijzaken van elkaar onderscheiden?
Ik geef eerlijk toe: ik heb het er toch wel eens moeite mee 😉

Binnenkort schrijf en lanceer ik hierover een korte online training. 
Omdat succes behalen met jouw bedrijf – hoe jij succes ook mag interpreteren, dat kies je zelf – niet alleen tijd, maar ook ruimte vraagt. Als die ruimte er niet is, dan is groeien ontzettend moeilijk, en verlies je allicht voortdurend focus. Of voel je je heel vaak overweldigd.

Want we kennen het allemaal: 

  • Hoeveel tijd verliezen we wel niet door bijvoorbeeld op Facebook te vertoeven?
  • Hoelang blijven we door perfectionisme aan een project werken, terwijl het al lang de wereld mocht worden ingestuurd?
  • Hoeveel afleiding zoeken we, om maar niet uit onze comfortzone te moeten stappen?

Het speelt allemaal een rol, en iedereen heeft er tot op een bepaalde hoogte last van.

Dus, ik heb onlangs stevig opgeruimd en mijn bedrijf herleid tot een eenvoudig concept, met alleen de dingen die ook écht werken voor mij, die mijn energie- en tijdsinvestering waard zijn.

En joh, opeens gaat de bal weer aan het rollen: mensen contacteren me voor een afspraak, leuke reacties op mijn schrijfsels rollen spontaan binnen, nieuwe potentiële klanten komen op mijn pad, etc. Grappig wat zoiets simpel als opruimen en vereenvoudigen – aka “ruimte creëren” – voor je kan doen.

Doe jij dat wel eens, opruimen?
Hoe sta jij hier tegenover?

 

Daisy De Boevere

Daisy De Boevere

Coach voor vrouwelijke kennisondernemers

Mijn naam is Daisy De Boevere, gepassioneerd kennisonderneemster sinds 2005. Het is mijn missie om andere kennisonderneemsters te helpen om, vanuit een solide basis, een bloeiend en zinvol bedrijf te bouwen, waarmee zij zichzelf authentiek in de wereld kunnen zetten.

Deel dit bericht

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *