Selecteer een pagina

Jouw "why" is niet je doelgroep en ook niet wat je doet. Wat is het dan wel?

Vorige week schreef ik over mijn “why” en was ik nieuwsgierig naar die van jou. En yes, wat leuk dat er zoveel mensen mij hebben terug gemaild om over hun “why” te vertellen. Stuk voor stuk prachtige missies, die écht verschil mogen maken in de wereld.

Eén ding viel me wel op. 
De nadruk lag bij de meesten op de doelgroep en op wat je doet. Maar je “why” gaat vooral over WAAROM je doet wat je doet. Als je dat niet helder hebt, stel jezelf dan even de volgende vragen:

  • Waarom is deze doelgroep voor mij belangrijk? 
  • Heeft het werken met deze doelgroep voor mij een speciale betekenis?
  • En over datgene wat je doet: waarom heb je net daarvoor gekozen?

Er is altijd een link met jouw eigen leven.
En het is ook nooit toevallig dat je een bepaalde doelgroep kiest om mee te werken. Er loopt een rode draad door jouw leven en dat van jouw doelgroep, waardoor jullie (h)erkenning bij elkaar vinden. En die rode draad drijft jou om te doen wat je doet. Die rode draad is – ja hoor -jouw “why”.

Dus mocht je, naar aanleiding van wat ik hierboven schrijf, nieuwe inzichten krijgen omtrent jouw eerder geformuleerde “why”, dan wil ik dat natuurlijk dolgraag van jou lezen.

Hulp nodig?
Ik help je graag om jouw “why” helder te krijgen.
Klik hier om te ontdekken wat ik voor je kan betekenen.

Daisy De Boevere

Daisy De Boevere

Coach voor vrouwelijke kennisondernemers

Mijn naam is Daisy De Boevere, gepassioneerd kennisonderneemster sinds 2005. Het is mijn missie om andere kennisonderneemsters te helpen om, vanuit een solide basis, een bloeiend en zinvol bedrijf te bouwen, waarmee zij zichzelf authentiek in de wereld kunnen zetten.

Deel dit bericht

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *